top of page
Search

Masalah Parut Dan Jeragat? Pakai Sunscreen Di Bawah.

Updated: Sep 7, 2023

Sunscreen dengan iron oxide boleh membantu memberikan perlindungan dari visible light(VL). Nak tahu kaitan visible light dengan dengan masalah pigmentasi? - Yang ini ada diterangkan dalam post sebelum ni.



Jom tengok jenis-jenis sunscreen yang ada iron oxide.

1. MD solar science mineral crème - Ingredients promising. Review pon best. Tapi ni kene beli online oversea. Nak try beli lah nanti.

melasma-treatment-shah-alam


2. Clinique Even Better dark spot defense spf 50/PA+++. Mineral sunscreen with iron oxide. Jujurnya saya tak pernah try.



jeragat-parut-hitam-melasma-treatment

3. Neostrata Sheer Physical Protection. Mineral sunscreen, iron oxides, antioxidant with antiaging PHA. Love this too.


rawatan-jeragat-bangi

4. IT cosmetics CC+ cream with SPF 50+. Available at sephora. Mineral sunscreen, antiaging, brightening, iron oxides. Saya pernah guna ni. Ada different shades dan best juga. Coverage moderate. Agak mahal sebab dia kecil.



melasma-treatment-cheras

5. Supergoop! CC Screen SPF 50. Ada kat sephora. Saya tak pernah try tapi nanti boleh cuba nanti.



parut-hitam-sepang

6. SENTE Invisible Shield. Mineral sunscreen with iron oxide. Anda kene beli online overseas.



parut-hitam-shah-alam


7. Drunk Elephant Umbra Tinte - mainly zinc oxide, iron oxide with antioxidant. Harga affordable sebab 60ml.



rawatan-bintik-hitam-muka


8. Loreal UV Perfect Even Complexion. - hybrid sunscreen. Not suitable for irritated or sensitive skin. Ada juga iron oxide Dan antioxidant. Harga jimat utk 30ml. I used this daily. But Kalau you guys kulit oily, mungkin tak berapa suka yang ini sebab agak greasy.


cegah-jeragat-klang

These are only few of my suggestions. Ada banyak lagi sunscreen lain with iron oxide yang mahal-mahal dan good quality tapi mostly overseas dan spf 30. Yang penting bukan harga, tp consistency. Anda semua ada pakai sunscreen apa? Cuba share sikit dekat komen bawah ni.


Boleh follow TIKTOK saya @klinikdrbazilah atau IG saya @dr_bazilah untuk info lanjut berkait rawatan bagi penyakit di atas dan tips-tips lain.

891 views0 comments

Comentarios


bottom of page